Här börjar vår berättelse<3

Den 14/10-2013 skrev jag på papprerna som ägare till Surfinia.
Surfinia är en varmblodstravare född -99 som tränat och tävlats i trav hela livet.
Men nu ska jag skola om henne till ridhäst så här börjar vår saga :D
 
Hur jag och Surfinia hittade varann va via travstallet här på Berga Naturbruksgymnasium där hon stått i några år nu och varit med i verksamheten och tävlats med i trav. Jag och Malin hurtade oss nästan hela våren så ofta som vi kunde och fick gå upp innan/efter skolan och hjälpa till att motionera travhästarna.
Det var på så sätt jag red Surfinia för första gången, jag som då gick rid inriktningen och egentligen inte alls hade något att göra i travstallet, men travstallet är bäst(!) Åh efter första gången jag red henne va jag fast, hästen är underbar! Världens snällaste och sjukt rolig att rida då hon är glad på livet och positiv till allt!
Efter det försökte jag få rida henne så ofta som möjligt och jag som letade foderhäst att ha sista året på Berga så jag jobbade sönder i sommras och hela året för att jag ens skulle lyckas ha råd med detta. Men en dag i sommras berättade Mamma och Pappa för mig att dom hade fått ett samtal från Leffe (hästansvarig på Berga) och fått erbjudandet att köpa Surfinia eftersom han tyckte att vi passade. Så utan att jag fått reda på något höll alla inblandade detta hemligt för mig tills en dag i somras då dom berättade den fantastiska nyheten för mig.
Jag vart överlycklig!! Den största drömmen jag någonsin kommer ha i mitt liv hade gått i uppfyllelse, jag skulle bli hästägare och dessutom få världens bästa häst i 18års present! Jag svävade på moln, tårarna sprutade och jag kunde inte sluta le, jag grinade så mycket att mamma trodde att jag vart ledsen och inte alls ville detta.
Jag vart helt hysterisk..! Hoppade runt av lycka och så fort någon nämnde Surfinias namn de närmsta veckorna efter det kom tårarna av lycka.
 
Jag kunde inte förstå att detta var sant, älskade häst! Och att det just var Surfinia jag skulle få köpa gjorde bara saken bättre, hade det vart någon random häst hade det inte vart samma grej.
 
Så här kan ni följa vår resa i både mot och framgångar!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0